FŐOLDALRÓLAMÉTRENDKILÓK - CENTIKMOZGÁSINSPIRÁCIÓTIPPEK ♦ KIHÍVÁS ♦ CHATLINKEK

Fogyásom/életmódváltásom napról napra

Nyolcvanötödik nap

2017.04.12. 10:23, Timi
Címkék: étrend motiváció

S z i a s z t o k !  

Amíg nem figyeltem napi rendszerességgel az egészségemre, egyáltalán nem tűnt fel, hogy mit is rontok el. Két és fél hónap életmódváltás után viszont, ha csak elhanyagolok egyetlen hetet is, máris érzem a negatív hatásokat visszatérni. Szinte egyik napról a másikra.

Például, lassan egy hete már, hogy nem sikerül meginnom a szokásos minimum két liter vizet naponta, emiatt újra húzódik a bőröm és viszket is, főleg az arcomon és a nyakamon. Bár a napi kalóriát betartom, egyre gyakrabban rakom össze olyan ételből, ami nem feltétlenül egészséges. Emiatt többször vagyok fáradt és erőtlen, nehezebb ráhangolódni egy jó kis tornára. Visszatért a mindennapos fejfájás is, gyakrabban vagyok rosszkedvű és sajnos hamarabb szakad a cérna is. :)

Úgyhogy ez a bejegyzés most csak egy afféle ébresztő pofon nekem, hogy megértsem, ha nem veszem ugyanolyan komolyan a dolgokat, mint az elején (és mint ahogyan azt kell), az eredmények sem fognak komolyan venni engem.

LELKESEDÉS: 110%

Hetvenkilencedik nap

2017.04.06. 13:08, Timi
Címkék: motiváció
Lelkesedés: fogalmam sincs hány százalék.

S z i a s z t o k !  

Az oldalt azzal a céllal hoztam létre, hogy a segítségem legyen a fogyásom és az ezzel párhuzamos életmódváltásom során. Az elején nagyon jól működött, semmi fennakadás nem volt, bírtam a mozgást, a kevesebb és jobb minőségű ételeket, a sok vizet és a rengeteg egészséges újdonságot, amikhez örömmel szoktattam hozzá magam. A honlapnak köszönhetően napról napra még lelkesebb voltam, mert valahogy fontosabbnak tűnt úgy az én egyszerű kis tervem is, hogy mindent begépeltem ide.

És most, itt a 79. nap, és úgy nagyjából két hete történt először, hogy kiestem a ritmusból. Nem azért, mert nehéz, nem azért, mert nem akarom csinálni, egyszerűen, annyira összetörtek lelkileg, hogy ez rányomja a bélyegét mindenre. Nem untatlak titeket a részletekkel, mindenkinek megvan sajnos a saját szomorú története. Az enyém most a terveimet próbálja tönkretenni, de ma eldöntöttem, hogy ennek vége, és inkább megkeresem újra az első két hónap pörgését. Tudom, hülyeségként hangzik, de nekem nagyon kell a nyugalom az életembe, hogy ezt azt egészet rendesen folytatni tudjam. Amíg máshogy nem megy, dupla adag kamillateával igyekszem ezt elérni. :) És kevesebb önostorozással, mert túl sok negatív gondolatra pazarlom az időt. Ilyesmikre:

Ezt alaposan elcsesztem.

Mi a francért zabáltam azt meg?

Semmi kedvem megmoccanni. Lusta dög vagyok.

Idén sem fogok strandra menni.

Én sosem fogok ilyen jól kinézni.

Mert a sok hülyeséggel csak lehúzom a kedvem. Akkor is, ha igazak, nem kellene folyton emlegetnem őket. Nem rájuk kellene koncentrálnom, hanem arra a célra, ami a jövőben már ott vár rám. A kaloriabazis.hu adatlapom szerint ez július 15-én érkezik el, ha nem dobok félre mindent. Persze ez "csak" az álomsúly elérésének dátuma, az életmódváltás egy végtelen projekt. :) De azért lelkesítőbb úgy csinálni, ha 55 kiló vagyok és már formás is. Viszont ez még kicsit odébb van, úgyhogy új mondatokat kell addig is gyakorolnom:

Meg tudom csinálni!

Megettem, mert finom volt. És most lemozgom.

Nincs erőm edzeni, de nekiugrok mégis, hátha megint közben jön meg a kedvem.

Nem fogok feszengeni a strandon.

A szépség relatív. Én csak két embernek szeretnék tetszeni.

A végszó legyen Pizsi és Senilla, merthogy egy pizsit kaptam a páromtól, amin Senilla azt mondja: a fogyókúra ma kezdődik. Ó, nézd, csokoládé! :D

A következő bejegyzésben visszatérek a tényekhez. :)
Legyetek vidámak, egyetek finomakat, és ne felejtsetek el mozogni sem, főleg akkor, ha semmi kedvetek hozzá!

Hetvenötödik nap

2017.04.02. 07:20, Timi
Lelkesedés: 110% Sőt!

S z i a s z t o k !  

Történt tegnap valami, ami nagy valószínűséggel csakis a Bolondok napja hibája lehet. (Hát persze, ki másé!?) Hiszen miatta fogyasztottam el egy fél szendvicset (jócskán pluszba), ami ráadásul nem is az enyém volt, szóval ne tudjátok meg mik voltak benne. :D Illetve, rámerőltette magát még egy tetemes (és felesleges) müzli mennyiség is, amik miatt aztán, nem hogy a biciklire nem volt erőm felülni, de a súlyokra még ránézni sem. Szóval, bűnből bűnbe esve, végül a Bolondok napja elérte a célját.

Mindenképpen kompenzálni szeretném ma a tegnapi napot, így a szokásostól eltérően, kicsit nagyobb intenzitással vetem bele magam a mozgásba. Ha minden jól megy, szép lassan úgyis szoktatnom kell magam a nagyobb "adagokhoz". Tehát a mai terv:

  • 60 perc szobabiciklizés. Azt olvastam, hogy érdemes néha éhgyomorra megejteni, mert ilyenkor a szervezet 100%-ban a zsírraktárakhoz nyúl hozzá izzadás közben. Kipróbálom.
  • 30 perc karedzés, a kis súlyzó barátaimmal.
  • 40 perc fenék- és comb edzés, szintén velük.

Valószínűleg nem egyszerre fogom ezt lenyomni, hanem 2-3 részre elosztva a nap folyamán, valahogy a takarítgatás (kövezzetek meg, de szeretem csinálni) és a főzőcske (dettó) közé. Hogy mit eszek, arról még fogalmam sincs, de az már most biztos, hogy sok csalántea fogy majd és a vacsim mindenképpen az a zöld alma lesz, ami három napja vár rám a konyhában.
Apropó konyha, csináltam magamnak egy speckó szekrényt, ahol csupa Timi-holmi van, minden egészséges. Mondanom sem kell, a párom milyen szép ívben kerüli azt a helyet. :D Telepakoltam a kis polcait olyan dolgokkal, amik az eddigi tapasztalatom alapján nekem nagyon beváltak a fogyásnál, és nem igényelnek hűtést, illetve nem zöldség-gyümik. :) Például:

paradicsomlé (a 60 perc tekerés után), dobozos heringfilé (paradicsomos, az olajos verziót kerüljétek, nagyon hízlal), zabkása (főleg étcsokis), kenyérutánzatok (tudjátok, abonett és társai), kókuszolaj, himalája só (állítólag jobb a felszívódása és a tápanyagtartalma), zabpehelyliszt, hajdina, rengeteg gyógytea (hárs, zöldtea, csalán, vízhajtó, csipkebogyó, citrom, almás-fahéjas, galagonya, kamilla, zsálya, fehér fagyöngy), C és D vitamin, multivitamin, teljes kiőrlésű durum tészták, és a dolgok másik felére meg nem is emlékszem :)

Szeretem őket, pedig a legtöbbre először fintorogtam. Vagy azért, mert nem tudtam róluk semmit, vagy azért, mert elsőre nem igazán ízlettek. Aztán lassanként rájöttem, hogy mi mivel a legfinomabb, és hogyan ízesítsek úgy, hogy még egészséges maradjon az étel. (A sok finomság sorolgatása ihletet adott: összedobok ma egy húslevest, és akkor nem csak a fehérjét, de a folyadékot is biztosan kipipálhatom.)

Legyen szép vasárnapotok!

Hetvenharmadik nap

2017.03.30. 22:57, Timi
Lelkesedés: 90%

S z i a s z t o k !  

Szívesen válaszolok itt egy bejegyzéssel a kérdésedre, Dienah, hiszen most úgyis újra aktuális lett nálam is ez a téma. Ami nem más, mint az étkezések és az edzések időpontjai, illetve ezek összeegyeztetése, nem csak egymással, de a hétköznapokkal is. Én sosem szerettem a túlságosan bonyolult dolgokat, így nálam ez a rendszer is igen egyszerű, és azt hiszem, könnyen be is tartható.

  1. Ébredés után rögtön egy kiadós reggelivel indítok. (A héten ez hajnali 5 órát jelent.) Akkor is, mikor nem vagyok igazán éhes, mert ha kihagynám, biztosan sokkal több ebédet gyűrnék magamba. Ami nem gond, ha az is egészségesen van elkészítve, viszont az anyagcserénk nem igazán örül neki, ha csak nagy ritkán kap munkát, akkor viszont óriási adagokban. Előfordul, hogy egy nap 7-8-szor is képes vagyok enni, ami nem baj, ha pl. kefírt, pár szem mandulát, vagy egy zöld almát hívok egy-egy ilyen mini étkezésnek - reggeli, ebéd és vacsora között.
  2. Az ebédem 90%-ban valami főtt/sült/párolt/grillezett finomság, amit gyakran már előző nap elkészítek, ha tudom, hogy nem lesz kedvem vagy időm főzni. Mert néha bizony sok megfőzni nem csak a párom szaftos pörköltkéjét, nokit szaggatni hozzá, aztán pedig bohóckodni még a zöldséges csirkémmel is. :D Így inkább egyik nap ezt, a másik nap pedig azt főzök, de ha nagy szerencsém van, elcsábítja a párom az én kajám is. :)
  3. A mozgással kapcsolatban az a taktikám, hogy mindig a nap végére teszem. Ennek több oka is van:
  • Amíg filmezünk, közben "gyúrhatok" is. Kellemest a hasznossal alapon.
  • Szeretek este edzeni, mert ha túl fáradt leszek utána, csak egy gyors zuhi és mehetek is aludni.
  • Ugyanez vonatkozik a rosszullétekre is. Inkább a napom végén üssenek be, mikor már úgyis megyek pihenni. (Bár szerencsére ez eddig csak egyetlen egyszer fordult elő.)

Nagyjából ennyi a "trükköm". Egészséges étkezés és legalább 30 perc mozgás naponta. Mert aki komolyan szeretné ezt venni, megtalálja legalább azt a röpke fél órácskát saját magára. Ez is ugyanolyan fontos, mint bármelyik másik "összetevő" az egészséghez pl. sok víz, zöldségek, pihentető alvás, nyugalom, búcsú a cukroktól. Az elhatározásunk része kell legyen ez is, de persze nem minden áron. Mert ha mégsem sikerül időt/energiát szakítani egy kis edzésre (mert tudom jól, hogy sokaknak őrült egy élete van, a szó pozitív és negatív értelmében egyaránt), úgy még jobban figyelni kell az étkezésre, hiszen az úgyis sokkal fontosabb, bár tény az is, hogy a mozgással kombinálva lesz igazi csodafegyver. :)

A hatékony fogyás 80%-ban az étkezésen, és 20%-ban a mozgáson múlik.
Ebbe olyan sok helyen belebotlottam már, hogy a könyökömön jön ki, viszont igaz. :)

Hetvenegyedik nap

2017.03.28. 00:32, Timi
Lelkesedés: 80%

Sziasztok!

Az utóbbi néhány nap nagyon nehéz volt. Több fronton is. Az egészségem - magam sem tudom miért, nem vittem túlzásba semmit - szabotálni kezdte az életmódváltásom. Több mint két hónap után. Így az időm nagy részében sajnos feküdnöm kell, mondjuk, ha estére jobban lettem (mint ma is), akkor azért igyekeztem legalább biciklire pattanni és utána írni ide néhány sort. És még a dizájnt is megrenováltam picit, mert ahogy az étrendembe és a mozgásomba, úgy ide is elfér egy kis változás. :) Mostantól mindent a fenti menükbe írogatok majd.

A rosszullétek ellenére - amiknek legfőbb okozója még mindig a szívbetegség - igyekeztem tartani magam a megfelelő kalóriamennyiséghez, hogy még véletlenül se érezzek lelkifurdalást (marhaság, tudom), ha esetleg "túlettem" magam. Mert ugye, amikor jól vagyok, sokkal könnyebb lemozogni azt a plusz 500 kalóriát is akár, viszont amikor csak feküdni van erőm, jobb nem nasizni a tv előtt. :)

Egészség szempontból nagyjából ez történik velem mostanság. Emiatt a lelkesedésem apadni kezdett (de persze a feladás még csak eszembe sem jutott), és aggódom is picit, hogy vajon mennyire fogja még hátráltatni a célom elérését ez az egész. :( Bízom benne, hogy még néhány nap és megint erőre kapok, mert ez a szép idő odakint hihetetlen erőt ad, hogy folytassam! Sőt ahhoz is, hogy, kezdjek bele bármibe, mert sikerülhet! Hiszek neki.

Elejére | Újabbak | Régebbiek | Végére |
 

"Az élet nagy titka az, hogy nincs nagy titok. Bármi legyen is a célod, elérheted, ha hajlandó vagy érte tenni."


Az egyetlen magyar oldal a RIVERDALE címû sorozat szereplõjérõl, COLE SPROUSE-ról!    *****    The Vampire Diaries & The Originals szerepjáték - ha kedveled a sorozatokat és írni is szeretsz, ne habozz!    *****    Május 28-án ünnepeljétek a Játék Világnapját Nyuszi Mamával! Hintázzatok velünk a Mesetárban! Juhé!!!    *****    Várjuk a lelkes szerepezni vágyókat aktív játékkal és jó közösséggel! Csatlakozz te is!    *****    Asztrológiai kislexikon    *****    Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lor    *****    Lakatos munka- Haidekker kerítés- www.farkasmetal.hu - Úszókapu- www.farkasmetal.hu - Terasz korlát - www.farkasmetal.hu    *****    KOSEMBLOG.GP//A MAGYAR "A SZULTÁNA" RAJONGÓI OLDAL//BY: KÖSEM// KOSEMBLOG.GP//MINDEN, AMI KÖSEM...    *****    Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lor    *****    Mályva és Pipitér visszatért! A két virágmanócska most megmutatja nektek a rét legszebb madarait! Gyertek a Mesetárba!    *****    KÖSEMBLOG.GP//VIHAR VAGYOK, A PERZSELÕ NAP, A GYILKOS JÉG...//BY: KÖSEM// MINDEN AMI BLOG ÉS A SZULTÁNA C. SOROZAT...    *****    Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lor    *****    Kredit nyeremény! Jelentkezz a honlapversenyre és nyerd meg az 50gkr-es fõnyereményt! Kredit nyeremény! 50gkr!    *****    Támogassa egyesületünket adója 1%-val:19108780-1-80    *****    KATT KATT KATT Ashley Tisdale és Gardróbcsere oldal KATT KATT KATT    *****    Rendszeres havi stabil jövedelmet biztosító internetes otthoni munkák!    *****    DIGITALMEMORIES - történetek az életemrõl, rengeteg képes tartalommal - DIGITALMEMORIES    *****    Gréti. 23. Egyetemista. HalálosIramban. Toretto. Izomautók. Chevelle. Rap. Beavatott. Négyes. Írás. Olvasás. Blog. (:    *****    Damon, Elena - Nina és Ian ~ Tudj meg minél többet róluk! Középpontban a TVD két sztárja!    *****    NFfriend! Két különc lány youtube csatornája. Gyere less be ha van kedved!