Miről is szól ez az oldal?

Ez a blog két okból jött létre. Az egyik, hogy mankóm legyen a fogyókúrám és életmódváltásom során, a másik, hogy a posztjaim révén én lehessek néha támasz nektek, főleg azokban a napokban, amikor a legnehezebb betartani a saját magunk elé kitűzött célunkat. Ha gondoljátok, tartsatok velem, akár csak olvasással, akár egy-egy lelkesítő gondolattal buzdítva engem, vagy ötleteket csenve tőlem, esetleg épp a sajátod megosztva velem.

Ha privátban üzennél nekem, itt megteheted.

A nagy titok az, hogy nincs titok.

Az akaraterő megteremti az utat.

A lelkesedés diktálja az iramot.


Néhány hasznos oldal

 
Fogyásom/életmódváltásom napról napra

Hetvenkilencedik nap

2017.04.06. 13:08, Timi
Címkék: motiváció
Lelkesedés: fogalmam sincs hány százalék.

S z i a s z t o k !  

Az oldalt azzal a céllal hoztam létre, hogy a segítségem legyen a fogyásom és az ezzel párhuzamos életmódváltásom során. Az elején nagyon jól működött, semmi fennakadás nem volt, bírtam a mozgást, a kevesebb és jobb minőségű ételeket, a sok vizet és a rengeteg egészséges újdonságot, amikhez örömmel szoktattam hozzá magam. A honlapnak köszönhetően napról napra még lelkesebb voltam, mert valahogy fontosabbnak tűnt úgy az én egyszerű kis tervem is, hogy mindent begépeltem ide.

És most, itt a 79. nap, és úgy nagyjából két hete történt először, hogy kiestem a ritmusból. Nem azért, mert nehéz, nem azért, mert nem akarom csinálni, egyszerűen, annyira összetörtek lelkileg, hogy ez rányomja a bélyegét mindenre. Nem untatlak titeket a részletekkel, mindenkinek megvan sajnos a saját szomorú története. Az enyém most a terveimet próbálja tönkretenni, de ma eldöntöttem, hogy ennek vége, és inkább megkeresem újra az első két hónap pörgését. Tudom, hülyeségként hangzik, de nekem nagyon kell a nyugalom az életembe, hogy ezt azt egészet rendesen folytatni tudjam. Amíg máshogy nem megy, dupla adag kamillateával igyekszem ezt elérni. :) És kevesebb önostorozással, mert túl sok negatív gondolatra pazarlom az időt. Ilyesmikre:

Ezt alaposan elcsesztem.

Mi a francért zabáltam azt meg?

Semmi kedvem megmoccanni. Lusta dög vagyok.

Idén sem fogok strandra menni.

Én sosem fogok ilyen jól kinézni.

Mert a sok hülyeséggel csak lehúzom a kedvem. Akkor is, ha igazak, nem kellene folyton emlegetnem őket. Nem rájuk kellene koncentrálnom, hanem arra a célra, ami a jövőben már ott vár rám. A kaloriabazis.hu adatlapom szerint ez július 15-én érkezik el, ha nem dobok félre mindent. Persze ez "csak" az álomsúly elérésének dátuma, az életmódváltás egy végtelen projekt. :) De azért lelkesítőbb úgy csinálni, ha 55 kiló vagyok és már formás is. Viszont ez még kicsit odébb van, úgyhogy új mondatokat kell addig is gyakorolnom:

Meg tudom csinálni!

Megettem, mert finom volt. És most lemozgom.

Nincs erőm edzeni, de nekiugrok mégis, hátha megint közben jön meg a kedvem.

Nem fogok feszengeni a strandon.

A szépség relatív. Én csak két embernek szeretnék tetszeni.

A végszó legyen Pizsi és Senilla, merthogy egy pizsit kaptam a páromtól, amin Senilla azt mondja: a fogyókúra ma kezdődik. Ó, nézd, csokoládé! :D

A következő bejegyzésben visszatérek a tényekhez. :)
Legyetek vidámak, egyetek finomakat, és ne felejtsetek el mozogni sem, főleg akkor, ha semmi kedvetek hozzá!

Hetvenharmadik nap

2017.03.30. 22:57, Timi
Lelkesedés: 90%

S z i a s z t o k !  

Szívesen válaszolok itt egy bejegyzéssel a kérdésedre, Dienah, hiszen most úgyis újra aktuális lett nálam is ez a téma. Ami nem más, mint az étkezések és az edzések időpontjai, illetve ezek összeegyeztetése, nem csak egymással, de a hétköznapokkal is. Én sosem szerettem a túlságosan bonyolult dolgokat, így nálam ez a rendszer is igen egyszerű, és azt hiszem, könnyen be is tartható.

  1. Ébredés után rögtön egy kiadós reggelivel indítok. (A héten ez hajnali 5 órát jelent.) Akkor is, mikor nem vagyok igazán éhes, mert ha kihagynám, biztosan sokkal több ebédet gyűrnék magamba. Ami nem gond, ha az is egészségesen van elkészítve, viszont az anyagcserénk nem igazán örül neki, ha csak nagy ritkán kap munkát, akkor viszont óriási adagokban. Előfordul, hogy egy nap 7-8-szor is képes vagyok enni, ami nem baj, ha pl. kefírt, pár szem mandulát, vagy egy zöld almát hívok egy-egy ilyen mini étkezésnek - reggeli, ebéd és vacsora között.
  2. Az ebédem 90%-ban valami főtt/sült/párolt/grillezett finomság, amit gyakran már előző nap elkészítek, ha tudom, hogy nem lesz kedvem vagy időm főzni. Mert néha bizony sok megfőzni nem csak a párom szaftos pörköltkéjét, nokit szaggatni hozzá, aztán pedig bohóckodni még a zöldséges csirkémmel is. :D Így inkább egyik nap ezt, a másik nap pedig azt főzök, de ha nagy szerencsém van, elcsábítja a párom az én kajám is. :)
  3. A mozgással kapcsolatban az a taktikám, hogy mindig a nap végére teszem. Ennek több oka is van:
  • Amíg filmezünk, közben "gyúrhatok" is. Kellemest a hasznossal alapon.
  • Szeretek este edzeni, mert ha túl fáradt leszek utána, csak egy gyors zuhi és mehetek is aludni.
  • Ugyanez vonatkozik a rosszullétekre is. Inkább a napom végén üssenek be, mikor már úgyis megyek pihenni. (Bár szerencsére ez eddig csak egyetlen egyszer fordult elő.)

Nagyjából ennyi a "trükköm". Egészséges étkezés és legalább 30 perc mozgás naponta. Mert aki komolyan szeretné ezt venni, megtalálja legalább azt a röpke fél órácskát saját magára. Ez is ugyanolyan fontos, mint bármelyik másik "összetevő" az egészséghez pl. sok víz, zöldségek, pihentető alvás, nyugalom, búcsú a cukroktól. Az elhatározásunk része kell legyen ez is, de persze nem minden áron. Mert ha mégsem sikerül időt/energiát szakítani egy kis edzésre (mert tudom jól, hogy sokaknak őrült egy élete van, a szó pozitív és negatív értelmében egyaránt), úgy még jobban figyelni kell az étkezésre, hiszen az úgyis sokkal fontosabb, bár tény az is, hogy a mozgással kombinálva lesz igazi csodafegyver. :)

A hatékony fogyás 80%-ban az étkezésen, és 20%-ban a mozgáson múlik.
Ebbe olyan sok helyen belebotlottam már, hogy a könyökömön jön ki, viszont igaz. :)

Hetvenegyedik nap

2017.03.28. 00:32, Timi
Lelkesedés: 80%

Sziasztok!

Az utóbbi néhány nap nagyon nehéz volt. Több fronton is. Az egészségem - magam sem tudom miért, nem vittem túlzásba semmit - szabotálni kezdte az életmódváltásom. Több mint két hónap után. Így az időm nagy részében sajnos feküdnöm kell, mondjuk, ha estére jobban lettem (mint ma is), akkor azért igyekeztem legalább biciklire pattanni és utána írni ide néhány sort. És még a dizájnt is megrenováltam picit, mert ahogy az étrendembe és a mozgásomba, úgy ide is elfér egy kis változás. :) Mostantól mindent a fenti menükbe írogatok majd.

A rosszullétek ellenére - amiknek legfőbb okozója még mindig a szívbetegség - igyekeztem tartani magam a megfelelő kalóriamennyiséghez, hogy még véletlenül se érezzek lelkifurdalást (marhaság, tudom), ha esetleg "túlettem" magam. Mert ugye, amikor jól vagyok, sokkal könnyebb lemozogni azt a plusz 500 kalóriát is akár, viszont amikor csak feküdni van erőm, jobb nem nasizni a tv előtt. :)

Egészség szempontból nagyjából ez történik velem mostanság. Emiatt a lelkesedésem apadni kezdett (de persze a feladás még csak eszembe sem jutott), és aggódom is picit, hogy vajon mennyire fogja még hátráltatni a célom elérését ez az egész. :( Bízom benne, hogy még néhány nap és megint erőre kapok, mert ez a szép idő odakint hihetetlen erőt ad, hogy folytassam! Sőt ahhoz is, hogy, kezdjek bele bármibe, mert sikerülhet! Hiszek neki.

Hatvanötödik nap

2017.03.22. 14:18, Timi
Lelkesedés: 100%

Sziasztok!

Méricske eredményekkel érkeztem ma, mert már régen volt ilyesmi. Igazából húztam és halasztottam, annyira féltem, hogy mi lesz, ha nem olyat mutat majd, amivel elégedett lehetek. Hülyeség, tudom, mert egyetlen olyan nap sem volt eddig, amikor elrontottam volna bármit is. Kivéve, amikor a szívem nem engedte, hogy mozogjak és pihenésre kényszerített 1-2 alkalommal, de azokon a napokon igyekeztem picit kevesebbet enni és többet inni.

Szóval, néha félek az eredményektől, ennek pedig az az igazi oka, hogy a szívbetegségem és sajnos a pajzsmirigy alulműködés miatt is vizesedni szoktam. Igaz, amióta fogyok és egészségesebb vagyok, ez egyre inkább enyhül. Arra viszont még így is tökéletesen alkalmas, hogy elrontsa az ember kedvét, ha mondjuk 1-1,5-2 kilóval megdobja a "súlyom" ideiglenesen.

Most hogy alaposan kimentegetőztem magam, jöjjenek a számszerű tények. :)

A súlyom. A legutóbbi méricske óta 1,2 kilót fogytam, hiszen ma 62,8 kg-ot mutatott a mérleg. :) (Az induló érték és az eddigi változások részletei fent a menüben találhatók.)

A centik. A combom 1 cm-el lett vékonyabb a legutóbbi mérés óta, így most 48 cm, aminek nagyon örülök, mert rengeteget gyúrtam rá. (Az induló érték és az eddigi változások részletei fent a menüben találhatók.)

Tehát, még mindig tartom magam a "lassan, de biztosan" módszerhez. És próbálom fejleszteni magam, abból a szempontból is, hogy ne tudjon minimálisan sem kizökkenteni semmi lelki probléma. Mint tegnap is, ami miatt aztán elég nehezen ment le az edzés. Viszont rájöttem arra a régóta emlegetett igazságra én is, hogy a sport tényleg felszabadít, ha a padlón vagy. Ciki vagy sem, pityeregve kezdtem neki a tornának, annyira le voltam törve, hogy a születésnapomon sem apukám, sem anyukám nem keresett fel még telefonon sem. (Miután elváltak, eltűntek az életemből. A  miértekre csak ők tudhatják a választ.) A lényeg, hogy mire végeztem a kis edzésemmel, ami 30 perc torna + súlyzózásból és 60 perc szobabicóból állt, elmúlt a fejfájásom, vigyorogtam, és még egy nagy sétát is megejtettünk a párommal. :)

Szóval, ha kicsit is szomorúak vagytok, mérgesek, elégedetlenek, féltek, vagy bármi, ami rosszként telepszik az ember fejére, akkor sportoljatok kicsit. BÁRMIT. Séta, súlyzózás, ugrabugra, tánc, futás, akármi, amiben csak te vagy meg a mozgás. Mert addig amíg csinálod, semmi másra nem figyelsz és már 15 perc is bőven elég, hogy újra egyensúlyba billenjenek a gondolataid.

Nagyon köszönöm, hogy itt vagytok, hogy leírjátok a történeteiteket nekem, és hogy egymást buzdítva haladunk az álomsúly, közben pedig az álomalak felé.
 

Hatvanharmadik nap

2017.03.20. 15:30, Timi
Lelkesedés: 100%

Ötvenötödik nap

2017.03.12. 17:06, Timi
Lelkesedés: 95%

Még a kezdet kezdetén (egész pontosan január 17 környékén) olvastam valahol az internet egyik bugyrában, hogy a fogyókúra/életmódváltás elején szemeljünk ki néhány ruhadarabot, amiket majd szívesen hordanánk, ha leadtuk a felesleges kilóinkat, illetve sikerült formába is hoznunk magunkat, mert ugye a kilók száma önmagában elég kevés tud lenni sok esetben. (Például, ha valaki ész nélküli éhezéssel lead 10+ kilót, biztosan nem lesz olyan szép, mint az, aki sok-sok fehérje társaságában teszi azt, súlyzós és izzasztó kardió edzésekkel kiegészítve az életmódváltását.)

Szóval, van a szekrényemben nekem is néhány ilyen "álmodozós" ruci, a kedvencem egy fehér farmer és egy virágos nyári short, ma viszont néhány olyan ruhadarabról hoztam képeket, amiket a neten szemeltem ki magamnak, eljátszva a gondolattal, hogy mi lenne, ha idén júliusban felavatnám őket.

 

Ötvenharmadik nap

2017.03.10. 09:24, Timi
Lelkesedés: 100%

Sziasztok!

Annyi, de annyi motivációs és "előtte/utána" és "énígyfogytam" videót néztem végig a youtube-on, hogy hihetetlen. Olyankor szoktam ezt csinálni, ha újra és újra rámtör, hogy nem bírok az idővel. Mikor tudom, hogy mindent jól csinálok, és tudom, hogy életem végééig ehhez tartom majd magam, elszánt vagyok, de mégis, amíg el nem érem az álomsúlyt, vannak napok, amikor nem olyan könnyű. Várni és várni és türelmesnek maradni, mert egészséges módszerrel a test nem alakulhat át egyetlen hónap alatt teljesen.

Nézem ilyenkor mások sztoriját, hogy hány és hány hosszú hónapig harcoltak, és ők mit gondoltak közben, mikor az enyémhez hasonló akadályba ütköztek, és hogy léptek túl rajta. A legtöbb esetben sehogy. Mert az idő csak megy és telik, így semmit nem kell tennünk, csak a kis szabályaink szerint élnünk tovább, és mire legközelebb felkapom a fejem, hogy megint nyüszítsek egy sort, amiért lassan történik a változás, már el is telt egy újabb hónap, amitől ismét megkaptam bizonyítékot arra, hogy tényleg jó az, amit csinálok, és az is, ahogyan.

Apropó aktívkodás. A felülés-kihívásomnak a tegnapi nappal vége lett. Tartok most néhány nap pihit és aztán keresem is a következőt. Valószínűleg valami karizom vagy popsi kihívást fogok vadászni, még meglátom. :) Mindenképpen elhozom majd ide az oldalra azt is ugyanúgy.

Végül, a nap egészség-bölcsessége:

" Ha nem vagy elég éhes ahhoz, hogy megegyél egy szem almát, akkor az nem is éhség, csak unatkozol. "

Legyen szép napotok!

Ötvenegyedik nap

2017.03.08. 13:19, Timi
Lelkesedés: 95%

Sziasztok!

Túl a félszázadik (van ilyen szó? :D) napon, és most belegondolva, fogalmam sincs, miért számolom, elvileg ez a projekt teljesen endless olyan szempontból, hogy tényleg soha nem fogok leállni, sem az egészség szem előtt tartásával, sem a mozgással, sem semmi mással, amit változásként sikerült bevezetnem az életembe. :)

Mégis jó számolgatni a napokat, legalább addig, amíg elérem az álomsúlyt, mert jó érzés leírni  is és néha rádöbbeni közben, hogy nahát már ennyi ideje, hogy elkezdtem? :) Szóval, ez is afféle megerősítés nekem, ha már elhatároztam, hogy a mérlegre maximum kéthetente állok (vagy akkor sem), hogy ne a kilóktól függjön a hangulatom és a lendületem. (Jövő héten azért mindenképpen mérem majd magam és hozom is az "adatokat.")

Még ma és holnap csinálom a felülés-kihívást, aztán vége is. Nem is értem, hová tűnt ez az egy hónap ilyen gyorsan. :) Amit tapasztaltam: a kihívás legelső napján már az első 3 felülés után kis híján elsírtam magam, szó szerint is fájt, de szenvedés ide vagy oda, lenyomtam. És nem hittem volna, de a 30. nappal elérkeztem oda, hogy 150-200 felülés meg sem kottyan. Persze kockákat egy hónap alatt nem is reméltem, de azt hiszem, sikeresen megalapoztam az erőnlétem egy ehhez szükséges edzéstervhez.

Közös képen az egyik kedvenc husim és zöldségem. :)) 

Legyen szép napotok, ha tehetitek sétáljatok egy nagyot!

Negyvenkilencedik nap

2017.03.06. 06:59, Timi
Lelkesedés: 100%

Sziasztok!

Ma egészséges édességeket fogok mutatni nektek. Lesz, amelyik a kalóriatartalma miatt ajánlott (különösen fogyókúra és/vagy életmódváltás idején) és lesz, amelyik inkább az összetétele vagy a mennyisége miatt. Mind csupa olyan édesség, amiket már én is elkészítettem, így biztosra tudom mondani, hogy tényleg finomak és egészségesek. Ha megéheztél, vagy csak kíváncsi lettél, kukkants be a bővebben link mögé! ;)

Negyvennyolcadik nap

2017.03.05. 09:22, Timi
Lelkesedés: 100%

Sziasztok!

Bár nem kerek szám, a negyvennyolcadik nap örömére most mégis hoztam egy kis pro és kontra listát nektek, amin keresztül szeretném megmutatni, hogy milyen pozitív és negatív (vagy nevezzük inkább kevésbé pozitívnak :D) oldalait ismertem meg eddig az életmódváltásnak. :)

Pozitív változás az életemben:

- szebb a bőröm (ami mindig is problémás volt)
- lassan, de biztosan pörögnek le rólam a felesleges kilók

- gyorsabban nő a hajam (bár eddig sem volt rest, világ életemben fenékig érőt hordtam)
- gyorsabban és erősebbre nőnek a körmeim
- kevesebb étellel is beérem, éhség nélkül persze
- kitartóbb és türelmesebb lettem
- rengeteg étel kalóriatartalmát és összetételét tudom már fejből is
- sok új ízt ismertem meg
- rengeteg zöldséget meg tudok enni nyersen is fintor nélkül :)
- nem hiányoznak a "káros" édességek
- megtanultam egészséges nasikat gyártani magamnak

És néhány negatív, mert olyan is van:

- néha nincs kedvem duplán főzni (mégis muszáj, hiszen a párom (mint a férfiak nagy része, megveti a zöldségeket és az általam fogyasztott ételek zömét is :D)
- gyakran túlkomplikálom a napi étrendem, annyira szeretnék biztosra menni
- megesik, bár ritkán, hogy az edzést viszem túlzásba

Végezetül, néhány inspiráló kép. Egyrészt nekem, a következő 48 napért, másrészt nektek. Akár folytatáshoz, akár egy lelkes kezdéshez.





Elejére | Újabbak | Régebbiek | Végére |
 

2018. 01. 22. Nyitás
Timi Szerkesztő
Fogyás és egészség Téma
G-Portál Tárhely
Linda Design
Gergő Köszönet